Nu blir det lättare att ta kommandot över din vardag

Låt Egen assistans ta hand om det administrativa

Att själv ta allt arbetsgivaransvar kan låta avskräckande, men tar du hjälp av oss på Egen assistans får du maximalt självbestämmande till minimalt med arbete.

Arbetsgivaransvaret innebär bland annat att anställa assistenter, hantera löner, skatter och avgifter, ansvara för assistenternas arbetsmiljö och redovisa till Försäkringskassan och Skatteverket. Vi har lång erfarenhet av administrativt arbete runt assistans och kan hjälpa dig med så mycket som du känner att du har behov av.

Välj hur mycket hjälp du vill ha

Vad behöver du hjälp med och vad är viktigt för dig? Se vad som ingår i de olika paketen brons, silver och guld. Självklart kan vi även skräddarsy paketen utefter dina behov.

TJÄNST BRONS SILVER GULD
Registrera dig hos Skattemyndigheten som arbetsgivare
Meddela Försäkringskassan att du ska sköta din egen assistans
Skriva anställningsavtal och ev kollektivavtal
Skaffa försäkringar till assistenterna
Administrera löner, skatter, semesterersättning
Rapportera tider till Försäkringskassa/kommun
Kommunicera med Försäkringskassa/kommun, ev överklaga beslut
Ordna utbildningar till assistenterna (t ex hjärt-lungräddning, lyftteknik)
Sköta bemanning och schemaläggning